close
חזור
תכנים
שו"ת ברשת
מוצרים
תיבות דואר
הרשמה/ התחברות

האם מקרר לרכב עובד בשבת כשהרכב כבוי ?

מערכת שורשז אב, תשפ28/07/2020

האם המקרר שבחרנו מתאים לרכב שלנו? כיצד מתחזקים אותו? האם מקרר לרכב עובד בשבת כשהרכב כבוי?

תגיות:
הביקוש לרכישת מקררים לרכב בישראל צומח מדי שנה בקצב גבוה. מקררי רכב הינם מוצר ייחודי, ולכן נדרשת התאמת מקרר לרכב, בין אם זה מקרר לג'יפ, מקרר לקרוואן או מקרר לרכב קטן. במאמר הקרוב נסביר על שיקולים שונים שיש לקחת בחשבון בעת בחירת מקרר לרכב בהתאמה אישית כגון: האם המקרר שבחרנו מתאים לרכב שלנו? כיצד מתחזקים אותו? האם מקרר לרכב עובד בשבת כשהרכב כבוי? ועוד. כל זאת במאמר שלפניכם.

אילו שיקולים יש לקחת בחשבון בבחירת מקרר מותאם לרכב
כאמור, יש סוגים ושימושים
רבים של מקררים, שיותקנו בסוגים רבים של רכבים. מקרר לרכב הופך טיולים רבים, בין אם מדובר בטיול שטח ובין אם מדובר בטיול עם קרוואן, לחוויה מהנה יותר. בהתאם לשוני הרב שיש בתחום, יש שיקולים שונים הנוגעים לפונקציונליות והשימוש המיועד, עיצוב, התנאים ועוד.

פונקציונליות ושימוש
המטרה המרכזית אשר לשמה רוכשים את המקרר. השימוש של המקרר מושפע מהשימוש של הרכב והנוסעים בו. למשל, הצורך במקרר משתנה מאוד בין טיול שטח חד-יומי שלרוב ישתתפו בו שניים או שלושה אנשים ובין טיול בן מספר ימים בקרוואן עם מספר רב של אנשים. כמות הדברים שידרשו לאחסון כמו גם משך הזמן שיידרש לאחסון משתנים מאוד. למשל, ייתכן שלטיול חד יומי יתאים מקרר 18 ליטר לרכב, אך לטיול בן מספר ימים יידרש מקרר 25 ליטר לרכב. או אם למשל אתם שומרים שבת וחשוב לכם שהמקרר לא יעבוד בשבת בזמן כשהרכב כבוי. חשוב לקחת בחשבון ולתכנן זאת מראש, כיוון שהשימוש של המקרר יכול להיות שונה מאוד בין לקוחות.

האם המקרר עובד כשהרכב כבוי?
רוב המקררים לרכב לא עובדים כשהרכב כבוי. מקרר לרכב עובד על החשמל של הרכב, במידה והרכב כבוי המקרר מפסיק לעבוד. אם המקרר ימשיך לעבוד כשהרכב כבוי הוא עלול לגמור את המצבר, בדיוק כפי ששוכחים לכבות את האור ברכב, אז אמנם יהיו לכם מים קרים וצידה אבל הרכב שלכם לא יניע. כל עוד האוטו מונע הוא מטעין את המצבר וכך בעצם מזרים חשמל למקרר מבלי לרוקן את המצבר. אז לשאלתכם המקרר אינו עובד בשבת ובכל זמן שהאוטו כבוי.

שיקולי עיצוב
אמנם העיצוב אינו שיקול מרכז כדוגמת השימוש שייעשה במקרר, אולם יש לו חשיבות מסוימת. בדומה לכל רהיט אחר, ובמיוחד כאשר מדובר ברהיט שמגיע לרכב, העיצוב הינו חשוב. לכן, באפשרותכם היכולת לבחור מקרר שיתאים למקום בו יותקן.

התאמה לתנאים בישראל
תנאי נוסף וחשוב מאוד הוא ההתאמה לתנאים בישראל. טרם הרכישה, חשוב לברר האם החומרים שמהם עשוי המקרר מתאימים לתנאים השונים בישראל, ויתרה מכך, לתנאים המשתנים בין איזורים בישראל. כך למשל, מקרר שנועד לשימוש בארצות קרות לא בהכרח תואם למזג האוויר החם בישראל, וייתכן שתהיה לכך השלכה ישירה על איכות המקרר ותפקודו.

תחזוקה ותיקונים
אלמנט נוסף חשוב הוא התחזוקה והתיקונים. ככל מוצר אחר, ובמיוחד מוצר חשמלי אחר, מקררים עשויים להתקלקל. בדקו עם היצרן או הספק שממנו אתם רוכשים את המקרר מהם תנאי האחריות והתחזוקה שמגיעים לכם במסגרת הרכישה.

לסיכום, חשוב לבחור מקרר לרכב בצורה מושכלת
ראינו שיש שימושים וייעודים שונים למקררים לרכב, ושחשוב מאוד לבחור נכון את המקרר כדי להימנע ממצבים בהם המקרר שבחרנו אינו תואם את הצרכים אשר לשמם הוא נרכש. רכישת מקרר לרכב אינה דומה לרכישת מקרר לבית, לכן חשוב להיוועץ בחברה בעלת ידע מקצועי וניסיון קודם בתחום, שתוכל למצוא את הפיתרון האידיאלי בעבורכם. רכישה לא מושכלת יכולה להיות ההבדל בין טיול מוצלח לבין טיול שאינו מוצלח, ויכולה למנוע הוצאה כספית (לעיתים אף גבוהה מאוד).

המאמר באדיבות – מ. גלים שיווק ותיקון מקררים לרכב
הוסף תגובה
הגדל /הקטן טקסט
שמור קישור
שם השולח
תוכן ההודעה